čtvrtek 13. března 2008

Nápad z kapsy

Ozvala se mi dnes odpoledne má drahá polovina se slovy: „tak ti mám chuť na vepřový, jsem zrovna v masně, mají tu pěknou kýtu – neuděláme z ní něco k večeři?“ No co jsem na to měl říct! Samozřejmě že uděláme... Jednak jsem měl dost jiné práce na to abych zrovna přemýšlel o večeři a hlavně – když za vás někdo jiný vyřeší základní surovinu, máte částečně vyhráno. Alespoň u mě to platí – vždycky, když přijdu do obchodu s jednoduchou myšlenkou prostě něco koupit k večeři, lítám pak jen zmateně po place a nevím co dřív a co k čemu...

Takže maso máme – co dál? Vzpomněl jsem si, že nám na mrazáku zbyly z nějakého minulého vaření žampiony, oba máme rádi omáčky a těstoviny ... k tomu víno ... a to už byl jen krůček k nápadu, který je celkem jednoduchý a přitom efektní - pro oko i pro jazýček :o)

Zde je recept pro 2 jedlíky:

Ukrojte z vepřové kýty (nemusí být, dobré je i plecko) 2 plátky tak, aby z nich bylo možné vyklepat velké řízky – tj. první zářez ne úplně do konce, druhý pak dokončete. Vyklepejte do větší plochy a trochu posolte. A teď náplň: na másle lehce poduste nakrájený pórek a žampiony, osolte, opepřete, můžete přidat zelenou petrželku – mě ji bohužel napadla nějaká houba, tak jsem ji protentokrát vynechal. Po vychladnutí vmíchejte 1 vejce.

Náplň dejte na půlku řízku, přiklopte druhou půlkou, sklepejte paličkou okraje o pro jistotu je spíchněte ještě párátky – občas se kapsa ráda otevírá a pak není výsledek tak pěkný, navíc je docela zábavné sledovat při jídle ostatní, jak se snaží vytáhnout párátko a přitom se nepokecat :o) Maso na trošce oleje z obou stran rychle osmahněte v pekáčku, přidejte nahrubo nakrájenou cibuli, celý pepř, podlijte vodou a bílým vínem a vmíchejte hořčici – já použil francouzskou, ale plnotuk to také zvládne.

Přikryjte a 45minut pečte (duste) v troubě – mělo by to stačit. Potom maso vyndejte, výpek propasírujte přes síto, vlijte smetanu a tak dlouho zahřívejte a míchejte, dokud omáčka nezhoustne. Masíčko rozkrojte (vypadá na řezu moc pěkně) a přelijte na talíři omáčkou. Jako přílohu doporučuji těstoviny, já tentokrát použil zábavné barevné vrtule. A abych nezapomněl – s dobrým veltlínkem na zapíjení (i k vaření) rozhodně nic nepokazíte :o)

Přeji vám dobrou chuť! Kolíček

Žádné komentáře: