neděle 6. dubna 2008

Hvězda Omegy

Ani se mi v sobotu nechtělo z domu, ale volal kamarád z Prahy - jako každý správný pražák je původem z Moravy :o): "Vezu ségru do Brna, do divadla - nezajdeme na večeři?" Dlouhou jsem ho neviděl, tak říkám že jo, ale jen když mě vyzvedne doma ... Taky jsem dostal úkol, ať někde zamluvím místo.
Hned mě napadla jedna příjemná brněnská restaurace - Ristorante Piazza na náměstí Svobody, kam jsem před nedávnem zavítal coby svatební host.



A měl jsem k tomu tři důvody:
  1. Zajímavý a moderní design s dostatečnou noblesou - ale nelekejte se, ceny jsou na střed Brna docela příznivé.
  2. Výborná italská kuchyně - soudím z mé předešlé návštěvy a z referencí od přátel.
  3. Většina obsluhujícího personálu je velice milá a flexibilní (záměrně říkám většina - čtěte dále).
Celý interiér je laděn do oranžova a navečer spoře osvětlen - na fotkách je tento "hendikep" znát. Ale přes den proudí do restaurace denní světlo skrze prosklené otvory ve stropě, celý prostor je tak příjemně světlý a určitě lépe "fotografitelný" :o)


Jak jsem naznačil, obsluha se tu opravdu činí - nové příchozí vítá s úsměvem, uvede je k vybranému stolu a hbitě podává jídelní lístek a k němu vinný list - nabídku tuzemských jakostních vín tu mají opravdu pestrou. Bylo příjemné sledovat "cvrkot na place" - namísto "už si nesednete!" slyšíte milé "chviličku ..." a už se přesouvají stoly, zvětšuje (či zmenšuje) se počet míst podle momentální potřeby.

A teď k jídlu (aneb moje menu ...)
Polévka Brodo con passatelli di carne - hovězí vývar s masovými noky, lístky špenátu a parmazánem. Lahodná, silná, masové knedlíčky byly "obláčkově" nadýchané, ale příště bych kuchaři doporučil výrazně méně soli.
Gnocchi di patate con funghi, capperi, pomodori e pecorino - lišky, plody kapary, sušená rajčata, olivový olej, sypané sýrem pecorino. Záměrně jsem si vybral nesezónní lišky a zajímalo mě, jak se s tím kuchař popere. Noky byly výtečné, kombinace s kapary a rajčátky výborná, ale houby mě zklamaly - byly hadrovité konzistence a nacucané vodou s octovou dochutí, která úplně přebila chuť lišek.
Na závěr jsem vyzkoušel Crema caramel con albicocca e salsa di arancia - karamelový krém s glazovanými meruňkami a pomerančovou omáčkou. Vychlazený karamelový krém byl vynikající a jeho kombinace s pomerančovou omáčkou byla skvělá. A jaké byly meruňky v březnu? - zavařovaně rozbleptané ( možná by bylo zajímavější vytvořit z nich pyré...)



Kamarád ochutnal (a já ujídal ...)
Předkrm Insalata caprese con salsa di rubra e olive nere - nakládaný sýr mozzarella s čerstvými rajčaty, čerstvou bazalkou, rajčatovou omáčkou rubro a černými olivami. Chutné spojení, nejlepší byla omáčka rubro - jemná a hodila se jak k sýru, tak k rajčatům (mít tu možnost, určitě bych si odnesl kelímek domů)
Tagliatelle nere di seppia ai frutti di mare - čerstvé sépiové těstoviny, mořské plody, loupaná rajčata, česnek, žampiony, bílé víno, kudrnka. Plody moře, ze kterých trošku moc čouhalo "zmrazené Makro" byly výborně ochucené, takže budiž odpuštěno. Ve spojení s tmavými těstovinami a rajčaty výborná kombinace.

Z nabídky vín jsem ochutnal rulandské šedé 2005 - solidní. Točí tu pivo značky Stella Artois - tentokrát jsme nechutnali, ale z minula si pamatuji, že bylo výborné.

Po náročném pracovním týdnu jsem byl nakonec rád, že jsem vyrazil a překonal svoji sobotní lenost. Večer to byl nadmíru příjemný. Ale všechna pro mají i svá proti - tentokrát to byl vrchní číšník - není tu praxí, že vás kasíruje číšník, který se o vás celý večer staral a vy mu tak můžete i spropitným poděkovat za jeho péči. Odměřený přístup vrchního při placení trošku ochladil naše nadšení z jinak skvělé restaurace.


P.S.: Při návštěvě tohoto podniku počítejte s couvertem - v jeho ceně zde dostanete nadmíru chutné česnekovo-bylinkové máslo s čerstvou bagetou a křupavé italské tyčinky. A určitě se při odchodu nezapomeňte zastavit u pultu, za kterým má své království mistr "pizzař" - pohled na dřevem rozpálenou pec na pizzu je kouzelný :o)

Ristorante Piazza
OC OMEGA, nám. Svobody, Brno
otevřeno: pondělí až neděle od 11 do 24 hod

Zdraví vás Kolíček!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Já jsem tam byla asi před rokem. Přišli jsme v době oběda a pořád jsme si nějak nemohli vybrat. Kamarádka chtěla polévku co měli v poledním menu. Číšník jí oznámil že ta je jen k tomu menu, tak řekla že by si dala to menu a on na to že menu už došlo. Celou dobu se k nám choval hrozně, tak jsme zrušili celou objednavku a šli pryč. No třeba už vyměnili personál. Ája

pan Kolíček řekl(a)...

Ája:
to je mi líto, my měli vždy štěstí na jídlo i na obsluhu - jen ten vrchní by se při placení mohl aspoň usmát (za ty prachy)