středa 25. března 2009

Heslo


Určitě jste to také zaregistrovali - konečně máme v naší republice "zdravou" restauraci, která má na označení BIO od letošního března certifikát. Vlastně jsou dvě, obě v Brně, nesou název Rebio a provozuje je moravská firma Rebio Sun. Když jsem se to včera dozvěděl, měl jsem z toho nelíčenou radost. Ač jinak masožravec, občas mívám své bio-dny a návštěva zmíněných provozoven (ony jsou to tedy spíš jídelny než skutečné restaurace, vybrané dobroty si sami naložíte a po zaplacení odnesete na plastových tácech ke stolu) mi pokaždé, za docela slušnou cenu, ukojí chuť na něco aspoň trochu zdravého. Nemusím už tedy přemýšlet, jestli je zelenina, luštěniny nebo jiné skvosty co do sebe láduju opravdu v biokvalitě nebo jestli si na to firma jen hraje. Značka udělená nevládní neziskovou organizací KEZ by měla být dostatečnou zárukou toho, že kuchař ráno před zatopením pod hrnci nenakoupil potraviny v nejbližší sámošce ve slevě, aby je pak vydával za něco zcela jiného. Tak jsem si řekl, že do jídelny po čase zase zajdu a okouknu, jestli si to ocenění už pěkně vyvěsili.

Nevyvěsili. Nevadí, nabral jsem si na talíř robi závitek s omáčkou a rýží a sunul se k pokladně. Slečna za ní byla jako vždy usměvavá, tak jsem se k ní náklonil a tiše se ptám: "Kdy si dáte na dveře tu zelenou biozebru?" Koukala na mě nechápavě, jako bych měl dvě hlavy. "Myslím to pruhovaný označení bio, když teď máte ten biocertifikát", snažím se vysvětlit o co mi jde. Rozzářila se a spiklenecky se ke mně nahnula: "Přijďte to říct zítra!" Teď jsem zase já čuměl jako blbec. "Co? Kam?" ptám se nechápavě. "No sem, když řeknete heslo, dostanete slevu, ale musíte přijít až odpoledne, tak od čtyř". Moc mi nepomohla. "Jaký heslo?" pořád mi to nedochází a začínám mít pocit, že mi vrací tu první přidrzlou otázku. Naštěstí byla trpělivější než já a tak mi následně celou záhadu vysvětlila. Když následující dva dny, tj. ve čtvrtek a v pátek (26. a 27. března) od čtyř hodin odpoledne
zákazník při placení řekne, že ví o tom, že onu prestižní značku BIO firma získala, dostane slevu na zakoupenou krmi ve výši deseti procent. Bohužel, je to tak tajné, že se o tom normální člověk nikde nedozví.

To, co jsem právě popsal, se stalo v jídelně na ulici Orlí, ale předpokládám, že podobnou akci snad budou mít i ve druhé provozovně ve Velkém špalíčku na Mečové. Uznejte, že tak závažnou informaci jsem si nemohl nechat jen pro sebe. A tak vám doporučuji: chcete-li se slušně a zdravě najíst a při tom pár kaček ušetřit, zajděte si zítra v Brně do některé z restaurací Rebio a nezapomeňte při placení říct heslo. Pokud si snad říkáte, že to kvůli těm pár korunám nemá smysl, pak vězte, že tím majitelům hlavně uděláte radost. Ono získat takové ocenění není zas až taková hračka.

Kolíček

Žádné komentáře: