čtvrtek 14. února 2008

Vítejte v ráji!

Nedávno jsem vám slíbil návštěvu příjemného krámku plného skvělých pochutin a myslím, že je na čase, abych svůj slib splnil. Račte tedy přijmout pozvánku do Guspe – ráje labužníků!

Nachází se na brněnském Náměstí svobody, přesněji na konci vchodu do Kleinova paláce (v jakémsi atriu) a musím říct, že kdyby mě tam nezavedl kamarád, snadno bych ho přešel. Je totiž poněkud nešťastně označen jen malým „áčkem“ před budovou. Zato když už sem zavítáte, nestačíte se divit – je neuvěřitelné, kolik lahůdek se na tak malý prostor majitelům podařilo vměstnat.

Nejdříve vám nos pohladí delikátní vůně sýrů, potom vám padne zrak na pult napěchovaný masnými skvosty a při dalším pootočení najednou nevíte, zda jste vlastně nepřišli i pro hořčici, marmeládu, olej .... Dost! Už teď se mi z toho točí hlava. Naštěstí je zde usměvavá paní prodavačka, která radí, vysvětluje, doporučuje a hlavě dává ochutnat – to se vám v Tescu opravdu nestane. Když s nabídkou na ochutnávku přišla poprvé, trochu jsem znejistěl (opravdu na to nejsem zvyklý), ale ona mě zcela odzbrojila slovy „jen to zkuste, my to děláme běžně a rádi při tom pozorujeme zákazníky jak se tváří“ a zase se rozzářila jako sluníčko. No v takové atmosféře je radost nakupovat!

Nechal jsem si tedy zabalit 2 druhy sýrů ( tvrdý „comte extra“ a „bleu de causses“ s modrou plísní), sušená BIO rajčátka a těstoviny pennoni - čím je asi naplním :o) a odešel s přesvědčením, že tento koutek Brna musím zase co nejdříve navštívit.

A nakonec tip pro zamilované: mají tu v nabídce i sýr ve tvaru srdíčka – kdo zapomněl na importovaného svatého Valentýna, může si tento tip schovat na český První máj :o) Srdce z lásky darované přece nemusí vonět vždy jen po růžích...

GUSPE - labužníkův ráj, Náměstí Svobody 15, Brno
otevřeno: po - pá 9 - 18 h, so 9 - 13 h
guspe.cz



Na shledanou příště! Pan Kolíček

Žádné komentáře: